DINAMIKUS VASÚTI DIAGNOSZTIKAI RENDSZER
A dinamikus vasúti diagnosztikai rendszer egy a nyílt vasúti pályára szerelt szenzorhálózat, ami a mérőszakaszon üzemi sebességgel áthaladó szerelvény kerekeinek terhelését dinamikus viszonyok között megméri.
Meghibásodások és kisiklás megelőzése
- túlterhelt és aszimmetrikusan terhelt kocsik felismerése
- tengelyterhelés
- tengelytörés
- forgózsámoly felfüggesztésének meghibásodása
- kerékhibák
- az operátor a különböző figyelmeztető jelzéseknek többféle küszöbértéket is beállíthat
Előnyök
- vasút-, és közlekedésbiztonság színvonalának emelése
- sérült kerekek és forgóvázak diagnosztizálása
- érzékeli és jelzi a rajta áthaladó szerelvény terhelés-eloszlását, felismeri és jelzi a balesetveszélyes járműveket
- gazdasági hatékonyság és profitabilitás
- csökkenő fenntartási költségek: megnövelt kihasználás a legrissebb adatokon alapuló előre tervezett karbantartás („predictive maintenance”) segítségével
- a vasúti infrastruktúra (pálya) állagmegóvása a javításra szoruló járművek felismerésével
- alacsony áramfogyasztás, akár felsővezetékről is táplálható
- környezetvédelem
- a kerékhibák, keréklaposodások felismerésével csökkenthető a járműflotta zaj- és rezgéskibocsájtása
Letölthető dokumentumok